Skip to content

ROK 2023

Prowadzimy działania integracyjne i edukacyjne. Bierzemy udział w Festiwalu Wisły i procesji Bożego Ciała, które zrealizowaliśmy wspólnie ze Stowarzyszeniem Enjoy Leoncin rejsy edukacyjno-widokowe skierowane do seniorów i osób z niepełnosprawnościami.
Jesteśmy inicjatorami rejsu upamiętniającego ścigacz KU-30, który odbył się 10 września 2023 roku pod patronatem Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku.

ROK 2022

Wzięliśmy udział w IV Targach Turystycznych Misja Kampinos w Czosnowie, zaprezentowaliśmy na stoisku, wspólnie z partnerami stoisko edukacyjne wiązania tradycyjnych węzłów żeglarskich. W roku 2022 nasza łódź Basonia jako pierwsza posłużyła jako ołtarz i główną jednostkę przewożącą Boże Ciało na Wiśle. Była to pierwsza taka procesja wiślana, a wydarzenie to ma szansę kontynuacji w przyszłych latach. W czerwcu braliśmy udział w obchodach „Zielonych Świątek” na Urzeczu. Uczestniczyliśmy w regatach łodzi tradycyjnych na żaglu rozprzowym w Warszawie. Na początku sierpnia byliśmy współorganizatorami wydarzenia nadwiślanego „Flisacy wracają nad Wisłę” zorganizowanym wspólnie ze stowarzyszeniem Enjoy Leoncin w Nowym Secyminie. Nasze łodzie brały udział w rejsach z uczestnikami wydarzenia, zorganizowaliśmy stoiska edukacyjne oraz gry i zabawy dla dzieci. Na coroczny Festiwal Wisły w Toruniu udaliśmy się jako poczta rzeczna przewożąc wydane przez nas znaczki jak i karty pocztowe do nadwiślańskich punktów pocztowych. Wszystko to zostało zaprezentowane na reprezentacyjnym stoisku Poczty Polskiej. Wygraliśmy główną nagrodę na Festiwalu Wisły za najlepsze tradycyjne przygotowanie łodzi i ukazanie historii flisactwa. Braliśmy udział we Flisie św. Jakuba „Camino de Vistula” z docelowym miejscem Dobrzyń nad Wisłą. We wrześniu nasza fundacja prezentowała warsztaty szkutnicze w Tczewie podczas Europejskich Dni Dziedzictwa Wisły „Rzeka, która łączy”. Zorganizowaliśmy „Dzień Weterana Wojennego” na Wiśle w Warszawie. Współorganizowaliśmy wykład „Wisła, tradycja, turystyka” z udziałem ekspertów z całej Polski oraz „Rejs Mikołajkowy na Wiśle”. Podczas wykładu zaprezentowaliśmy wydane karty pocztowe z wizerunkami łodzi tradycyjnych. Rok zamknęliśmy „Rejsem Niepodległości” w Warszawie.

ROK 2021

Uczestniczyliśmy w godzinie „W” na Wiśle w Warszawie, reprezentowaliśmy fundację na „Festiwalu Wisły” we Włocławku i Toruniu i ponowie braliśmy udział w Moście Jagiełły, cyklicznym wydarzeniu organizowanym przez stowarzyszenie Nasz Czerwińsk Nad Wisłą. Byliśmy współorganizatorami projektu „Spotkanie Trzech Kultur” w Leoncinie, na naszej łodzi odbył się koncert zespołu folkowego Kapela Niwińskich, zorganizowaliśmy również gry i zabawy dla dzieci, stoisko edukacyjne związane z budową łodzi oraz tradycyjny poczęstunek związany z kulturą olenderską, zupę flisacką zwaną „fusiorkiem”. Na początku jesieni zorganizowaliśmy zlot łodzi tradycyjnych w „Weź tu Przystań” w Czarnowie. Rok zamknęliśmy uczczeniem dnia Niepodległości na Wiśle w Warszawie.

ROK 2020

Uczestniczyliśmy w Gali Orderu rzeki Wisły w Sandomierzu, byliśmy wówczas fundatorem głównej nagrody dla szkutnika roku. Uczestniczyliśmy w widowiskowym rejsie Godzina „W” na Wiśle w Warszawie, organizowanym przez Fundację „Rok Rzeki Wisły”. Nasza fundacja przyczyniła się do stworzenia „Koncertu Niepodległości” w Modlinie. W sierpniu 2020 roku byliśmy uczestnikami „Festiwalu Wisły” we Włocławku i Toruniu. Również w sierpniu braliśmy udział w przedsięwzięciu „Most Jagiełły” w Czerwińsku nad Wisłą.